sobota 18. dubna 2015

VŠUDE SAMÉ KVĚTINY

Květiny, dřeviny, jednoletky, trvalky, plevel, kvítí, to zelené, prostě a jednoduše rostliny! Začíná jaro, můžu zase nadšeně fotit rozkvetlé třešně v naší ulici a lisovat si ty nejkrásnější květy...

Rostliny mne začaly zajímat už kdysi dávno na základce, kdy jsme měli dokonce kroužek, kde jsme se starali o květinky ve škole. Zůstávali jsme tam dlouho do večera, obcházeli třídu po třídě a paní učitelka nám radila co se musí zalévat málo, co více, a které rostliny potřebují celou konev. Stávala se ze mne malá zahradnice, že jsem doma otravovala furt dokola s tím, že chci mít na zahradě i svou malou zahrádku. Chudáci rodiče.

V pubertě mi maminka raději všechny květiny v pokoji zabavila, protože přes roztržitost a šílený zmatek v pokoji by všechny pozdechaly. Čekalo je tedy pečlivé opečovávání mé maminky, kdy čekaly až se zas trochu umoudřím a vrátím se k nim. Stoprocentně.

Znáte film Penelope? Moderní pohádka o "zakleté" slečně co má prasečí rypáček... Pořád zalévá květiny v úžasných skleněných nádobách. Takové mini zahrádky... Jestli jste něco takového někdy viděli pošlete tip. Budu vděčná :)

Začala jsem (přeci jsem už dospělá ne? To zvládnu!) v Brně bonsají, trvalkou od babičky, tlusticí a africkými fialkami. Vše vydrželo až do té doby, než jsem byla dlouho přes Vánoce pryč a opečovávanou bonsaj pověřená osoba nezalila z důvodu špatné komunikace. Ostatní méně náchylné však přežily, úspěch. Nedávno jsem dostala darem maličkou orchidej. Ty jsem nikdy neměla, tak nemám šajna jak se k nim chovat, ale něco načtu na netu. Snad vydrží. Doufejme.


Před pár dny jsem ale nabyla dojmu, že by to chtělo i více užitkové rostliny, takže jsem zašla na trh a koupila si sazeničky bylinek a zasadila do květináčů. Meduňka. petrželka, bazalka, rozmarýn a pažitka (tu jsem pořídila velkou, protože pažitku zbožňuji) byly vyhlášeny jako nejlepší, takže nebylo žádných pochyb co vybrat :) Z nostalgie (a protože ji mám moc ráda) jsem "zasadila" řeřichu, jestli se tak dá nazvat činnost posypání semínek na namočenou vatu v mystičce...

 Mimochodem, kdyby to někdo náhodou nevěděl. Miluju fialky, tulipány, slunečnice a růže :)


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za komentář :)