sobota 4. dubna 2015

JAPANESE SWEET MOCHI DUMPLINGS - MOLESKINE RECIPES 日本料理のレシピ

Po včerejším velenákupu ve VINAMU jsem ještě večer udělala mochi koláčky. Jelikož je zbožňuji (jsou prostě božské), tak  jich přes noc moc nezůstalo (přestože druhý den jsou ještě lepší!).

A jak se tento zázrak z lepkavé rýžové mouky připravuje? Vytvořila jsem rychlý návod, který se dá vytisknout a vlepit do vašeho deníku, moleskine, hipster-super-cool bločku or whatever, abyste to opravdu zkusili. Koupené mochi koláčky hadr.

Moje velmi oblíbená chuť je matcha s lístky zeleného čaje (používám senchu) s náplní pasty anko. Anko má pro evropany velmi nezvyklou chuť (sladkou), a absolutně nikdo by netipl, že tato mazlavá, červeno-hnědá hmota, je z fazolí. Sladkých samozřejmě :)



K přípravě je třeba: Rýžová mouka Shiratamako/Mochiko/lepkavou rýžovou mouku(na tržnici věděli co myslím). Moučkový cukr, voda, matcha prášek a sypaný zelený čaj (zalité trochou horké vody), škrob (aby se to vše nelepilo) a Anko.

Když se vše smíchá, nechá se směs ohřát v mikrovlnce. Nic se zkazit nemůže, mám to ozkoušené. Když je to moc tekuté, nechat déle, když moc tuhé... prostě rozmíchat :) Konzistence by měla být měkká, velmi hustá, velmi, velmi, velmi lepkavá hmota :) Po přenesení na poškrobovanou plochu, se těsto rozmačká do přibližné výšky 4mm ukrojí se kus akorát do ruky (5x5cm?) do čtverečku se dá čajová lžička Anko pasty a zabalí se to jako balíček. Pomačkanou částí se položí na talířek a může se podávat.

Tipy: Mám ráda těsto sladké. Různí lidé doporučují různé množství cukru, ale já používám někdy poměr cukru:mouky:vody téměř 1:1:1. Těsto taky připravuji ve skleněné misce. Lépe se těsto v mikrovlnce chová :)





Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za komentář :)