úterý 14. ledna 2014

JAPANESE SWEET MATCHA TRUFFLE - 抹茶トリュフ

Matcha truffle, neboli lanýže z bílé čokolády s Matchou. Matcha je japonský práškový čaj, který se připravuje pomocí metličky, kterou se našlehá. Příprava čaje je oblíbený záběr filmařů, nebo tvůrců anime, kdy se postavy zevrubně snaží rozšlehat i poslední hrudku prášku.


K Vánocům jsem od tatínka dostala grafický tablet. Díky zkouškovému jsem ho dostala ale až před pár dny. Od té doby se učím, črtám, zkouším nové věci.


Celý článek po rozkliknutí

Samotné vytváření čokoládových lanýžů je velmi jednoduché

Recept:
Bílá čokoláda 
matcha
smetana

Rozehřejeme bílou čokoládu na vodní lázni. V misce si připravíme 1 čajovou lžičku Matchy(zhruba na 1 tabulku čokolády), přidáme trošku vody, nato abychom prášek rozmíchali, přidáme trochu smetany. Obsah misky přidáme k rozpuštěné bílé čokoládě a stále mícháme, dokud se vše nespojí do hladké hmoty. Pokud začne hmota hrudkovatět přidáme smetanu. 

Hmotu poté můžeme dát do formiček na led, ale vždy když jsem se o to pokusila, nešly lanýže vyklepnout ven. Proto hmotu dávám po 2 čajových lžičkách na hromádky na malý pekáček, který poté dám do mrazničky. Po vychladnutí se s hmotou dá pracovat. Dělám z ní kuličky, které ještě obalím v prášku. 

K receptu jsem přidala oblíbené maliny a mandle. 

Na závěr jsem vytvořila tzv. stereogram  ze 2 fotek. 






1 komentář:

  1. Mňam, ten recept musím někdy vyzkoušet :) I když takový pěkný stereogram se mi z výsledku asi nepovede.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář :)