neděle 19. ledna 2014

JAPANESE MISO SOUP - 味噌汁

Miso polévka je tradiční japonské jídlo. Skládá se z miso pasty, vývaru dashi, zeleniny, japonské řasy Wakame a japonského tofu.

Celý článek po rozkliknutí

Misoみそje slaná, fermentovaná pasta ze sojových bobů, rýže a pšenice. Díky různě dlouhé době fermentace a úpravy je pasty mnoho druhů. Základními jsou Kome (jemné, lehké miso), mugi miso (žluté, jemně kořeněné, vhodné pro každodenní přípravu jídla), hacho miso (červené až hnědé, silné)
Miso je velmi zdravé, obsahující mnoho vitamínů a minerálů. Mělo by pomáhat proti vysokému cholesterolu (obsahuje kyselinu linolovou a lecitin), pomáhá při trávení, vyživuje pokožku, pomáhá při kožních problémech, posiluje imunitu. Po druhé světové válce se zjistilo, že miso dokáže na sebe vázat radioaktivní látky (zjištěno po Hirošimě a Nagasaki). Taky na sebe váže těžké kovy a odstraňuje je z těla.

Dashi だし - je pojmenování pro rybí vývar.

Wakameわかめ - jedlá mořská řasa

Pokud jste ochutnali běžně v Česku dostupné tofu とうふ - a  nechutnalo vám nezoufejte. Japonské tofu má zcela jinou konzistenci a může vám zachutnat stejně jako mnohým jiným (i mně). 

Recept:
Miso 
pórek
tofu
wakame

Já jsem tentokrát vyloučila vývar dashi. Zato jsem přidala pórek a řasu Wakame. 

Přivedeme k varu potraviny, které se musí povařit. Já tentokrát žádné takové neměla, takže jsem jen dala vařit vodu. Když voda vře, hrnec odstavíme a přidáme miso pastu. Ta se přidává do horké vody, ale nesmí se už polévka dále vařit. Miso by se tím znehodnotilo. Přidáváme zhruba 1 polévkovou lžíci na litr vody. Já někdy přidám více, když je miso pasta slabší. 

Přidáme nakrájený pórek, tofu nakrájené na kostičky, a řasu wakame, kterou jsme si předem namočili ve vlažné vodě. 

Můžeme dochutit sojovou omáčkou (kikkoman) dle chuti.

Můžeme podávat. 

戴きます


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za komentář :)