pátek 13. prosince 2013

MYSTIC MOUNTAIN

Měli jste rádi v dětství hvězdy? Já skutečně moc. Prohlížela jsem si s nadšením krásné fotky v encyklopedii, když jsme bývali na babiččině chatě, tak jsem ráda pozorovala temnou noční oblohu nepřesvícenou městskými světly pouličních lamp. Přála jsem si být astronautem plujícím ve své mezigalaktické lodi a prohledávat vesmír. Možná proto mne o mnoho let později tak uchvátil film STARWARS a seriál STARGATE.

Když má někdo rád květinu, jedinou svého druhu na milionech a milionech hvězd, stačí mu ke štěstí, když se na ty hvězdy dívá. A řekne si: Tam někde, je má květina... Ale když sežere beránek květinu, bude to, jako by najednou všechny hvězdy pohasly! A to není důležité?

Můj názor na hvězdy a vesmír se nezměnil. Ráda se jen tak zastavím a dívám se na fantaskní, třpytivou podívanou, když se dostanu do míst, kde lze vidět mnoho a mnoho hvězd.

Obrázek převzat z oficiálních stránek Hubblova Teleskopu - Tady
Celý článek po rozkliknutí


Toto je jeden z důvodů proč jsem si zapsala astronomii. Přestože musíme vypracovávat mnoho praktik, tak toho času vůbec nelituji. Člověk se dozví tolik nových věcí. Někdy mne ale některé přespříliš, prakticky až na kost oholené a zjednodušené fyzikální věci, pěkně štvou. No je to normální počítat skvrny na Slunci tak, že si člověk řekne - toto je skupina. Nene vlastně 2 skupiny. Pak to násobí nějakou konstantou a přičítá jednotlivé skvrny... Achjo.



Včera jsem se dostala na akci do nového planetária v Brně. Digitária. Obří kopule, na kterou se promítá digitální záznam čehokoliv co vás napadne. Třebas těch hvězd. Člověk se uvelebí do pohodlné "ležačky" a nechá se jen tak unášet vesmírem... Po promítání byl skvělý raut a nakonec i zákusek v podobě vyhraných dortů. Takové akce by se měly konat častěji. Nebo by se měly hodiny v ten čas zastavit! Ještě než jsme odešli, padl můj zrak na 3D pohlednici krásné mlhoviny Mystic Mountain v Lodním Kýlu. Musela jsem ji mít! Podobně, ale se zcela jiným významem jak mi bylo správně řešeno  se jmenuje i můj oblíbený soundtrack k Hobitovi Misty Mountain(na kterého k mojí velké smůle jít nemohu, protože mám příští týden 2 zkoušky a 4 zápočty)...



Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za komentář :)