neděle 2. srpna 2015

ŠÍLENOSTI JAPONSKA ANEB CO ZASKOČÍ JAPANOFILA

Díky tomu, že pravidelně sleduju na youtubu Japanology, Kanadajin-san, recepty, mám doma mnoho knih a chodím na lekce japonštiny zdálo by se, že mne toho mnoho nemůže překvapit. Pravda je ale taková, že na mnoho věcí si dávám pozor, protože vím že je to neslušné, nebo že bych měla problémy, ale o některých věcech se prostě z dokumentů nedoslechnete. A tak jsem někdy zaskočená i já :D




- Odpadkové koše na ulici nikdy nenajdete. Musíte tahat všechny odpadky, kelímky a láhve s sebou. (sem tam u automatů je koš na lahve). Prý to má co společného s bombami a jedy v odpadkových koších.

- I když si koupíte jen žvýkačky za 50 Jenů, tak vám je dají do sáčku. Už jsem se naučila odmítat, odmítat a odmítat. Tašek už mám milion.

- Kliky jsou abnormálně nízko. První měsíc jsem vždy při otvírání a zavírání dveří v noci promáchla rukou a až po chvíli nahmatala kliku... Všude jinde jsou samozřejmě posunovací zástěny.

- Umyvadla jsou nízko. Kuchyňská linka je nízko. Všechno je nízko. A to sem fakt malá...

- V obchodech není nic jako čerstvé pečivo. Ani v největším obchoďáku ve městě, který je ještě trochu větší jak brněnské TESCO u Vaňkovky, nenajdete čerstvé ...nic. Vše balené a trvanlivé.

- Pokud nemáte rádi Anko (sladkou fazolovou pastu) stejně si na pečivu moc nepochutnáte. Dávají to do všeho. Já sem happy jak dva grepy - Anko miluju.

- Televizní zpravodajství o počasí. Je období tajfunů, takže hlavní složkou je proměňování tajfunu v čase. Ne. Nemaj na to supermoderní animaci. Ani jinou počítačovou srandu. Tlakovou výši reprezentuje takový "bazének" (měkká modrá obruč) s průhlednou modrou fólií. Všude po mapě jsou velké šipky, které se posouvají. Posunovátku je velká růžová, nebo červená bambule na tyčce. WTF.

- Ono celá televize by vydala na nekonečné články. Reklamy apd. Ale mne ještě zaujalo, že sportovní zpravodajství (takové ty momentky jak se fotí) neukazují na obrazovce, ani jen římo divákům. Mají je vytištěné na velkých A1-čkách... a komentují je...

- Japonské reklamy jsou opravdu jen WTF. A taky na oblíbené Ééééééééé????

- Všude je šíleně čisto. Neuvěřitelný. Věděla jsem to. A stejně jsem zírala. A asi budu zírat dál...

- Když jsem byla na lekci tance (kvůli festivalu) bála jsem se, že všichni to budou dávat a já ne. Zjistila jsem - Japonci jsou taky jen lidi. A dokonce uplně normální. Chlapi trochu dřeva, kteří jsou rádi, že zhruba do rytmu jdou a ženy, které se snaží opravdu opakovat pohyby po profesionální tanečnici. Dokonce jsem se neznemožnila.. Wau

- Ručníčky se dostávají za cokoliv a kdekoliv. I na nejočekávanějších místech.

- Potvrdila se mi teze, že japonci si drží neznámé lidi od těla. Jsem tu skoro 2 měsíce, a stejně v rodině je stále ode mne (i od ostatních wwooferů) stále korektní odstup :)

- Kluci jsou tu (sorry přátelé a spolužáci!) vážně hezcí. Upravení, ostříhaní, čistí, bílé košile... Šak mě znáte. Heaven. Ale fakt jsem dlouho dumala kam všichni ti kluci v neděli ráno tím vlakem jeli...

- V obchodě jsou potraviny, které vypadají jako jiné potraviny. Vy si je s nadšením koupíte a pak jste nešťastní. Aneb já a mlíčko v krabičce po 2 měsících. Po otevření bleděmodro-bílé krabičky s obrázky mléka, jsem se napila citronovho džusu. Po druhém ochutnání a hlubokém přemýšlení jsme s Carlou vydedukovaly, že je to sojové mléko s příchutí citrónu. Bleah. Její čokoládové mlíčko byla káva se sojovým mlékem. Tak jsme s to prohodily a byly šťastné obě. PS: Dnes jsem již okořistila normální mléko... :D

- Na domluvu s japonci potřebujete jen smartphone se slovníkem. A alkohol. Hodně alkoholu pro vás (je to slabý), pro ně normálně.

- Stále mne zas a znova překvapuje fakt mizernej výběr ovoce. Tedy výběr - pár pomerančů, pár jablek, 2 ananasy, meloun za 120Kč, nebo hrozny za 300 Kč (to my málem vypadly dnes oči). Ale o tom bude samostatný článek

- Každý tu zná Čr. Nechápu. Aneb Čeko vede!

- Na záchod se chodí ve speciálních papučích (přezujete se ve dveřích- v restauraci, doma, všude).

- Hmyz je velký, větší, největší, obří a gigantický. Aaaa!

- Jelikož jsem právě napsala jelikoš a hmys měla bych se začít učt češtinu a ne japonštinu. Aneb některá slova nacházím nejrychleji v japnštině a dnes nad ránem, po návratu z Izakaye jsem psala dopis rodině v japonštině, protože jsem si nemohla vzpomenout na některá zatracená anglická slovíčka...

- Cikády v zahradě, v lese, prostě všude dělaj docela ohlušující randál.

- Takový ten vtip, že zpoždění vlaků se v Japonsku počítá na vteřiny je pravda. Shinkansen - zpoždění 1 sekunda. Hahaha České Dráhy (aneb Čekej Dlouho).

- Na festivalech mají tradiční chytání rybek papírovou naběračkou. Dan jich s bratrancem nachytali hodně, ale velká zlatá rybka z minulého roku je pravděpodobně až na jednu černou (všecny zbylé byly oranžové) sežrala. Brr.

2 komentáře:

  1. Jsem žirafa, kliky by mě zabily :D. Na ty obchody a vše balené (o ceně nebudu mluvit :-/) bych řekla jedině FUJ...trvanlivé fuj. Dávání sáčků..supr, už vím, kde se ta zeměkoule ničí.
    Zpravodajství a počasí...WTF?
    O tom, co si koupíš a nakonec to je něco jiného...to jsem už slyšela historek :D.
    Vyfoť mi papuče na záchod...plzz :D

    OdpovědětVymazat
  2. Eéééééé?? :)))) love it...

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář :)