neděle 27. října 2013

Jak mi IKEA změnila život

Jako malá jsem prý při projíždění kolem velké modro-žluté budovy IKEI vykřikovala Afrika! Jedem do Afriky!

Už tehdy mne fascinovaly krásné vzory, barvy, kombinace bílých věcí, jemného dekoru, proužků, krásných praktických a funkčních věcí. Pamatuji si krásné chvíle v hromadách kuliček co byly přichystané pro děti v brněnské pobočce. Snad proto že miluji barvy, sladěný, křehký svět kolem sebe jsem si zamilovala i tento švédský styl nejen bydlení, ale i života.
Norská loď, Lofoty, Lomo LC-A
Sušené tresky, Lomo LC-A
Nordkapp, nejsevernější pevninský bod Evropy, Lomo LC-A


Díky tomu jsem už jako malá věděla kde leží Švédsko, jaká je tam příroda, jak se tam mluví a v mé malé hlavičce se zrodilo přání tam jednou jet. Toto přání se mi splnilo minulý rok, kdy jsem s tatínkem cestovali po Skandinávii. Od Kodaně až po Nordkapp.

Možná díky Švédsku milujem podzim, sychravo, skákání do kaluží, barevné deštníky, spolu se Skandinávií i Bretaň a Irsko. Nebo je to obráceně? To asi nerozhodnu ale je vidět že můj vztah s IKEA není pouhý nakupující.
 Kodaň, Lomo LC-A
Švédské jezero, Lomo LC-A

Dnes ráno jsem se probudila v 8:00. Zjistila jsem s milým překvapením že se měnil čas a že je krásných 7:00 ráno. Mlha se líně válela za okny, tak jsem si k rannímu vstávání uvařila čaj. Chtěla jsem si utřít hrneček z odkapávače, ale došlo mi, že naše utěrka je tady již dva měsíce. Ech. To fakt nemáme jinou utěrku? Ne.

Nutné změnit. Tak jsem se oblékla, vyzbrojila lístečkem co všechno potřebuji a jela jsem za švédským stylem.


U utěrek nezůstalo. Docházely i svíčky a ty já nutně potřebujem v podzímních časech! Taky materiál na vánoční dárky, krásný balící papír, pořídila jsem si pečící misku na koláče, těžký dřevěný váleček až budu péct vánoční perníčky, dvě krásné misky v japonském stylu na miso... Byla jsem nadšená jak malá holka!


Odpoledne jsem si zapla hudbu Sigura Rose a hned vyzkoušela pečící misku na koláč. Hraběnčin koláč děláváme doma, takže mi připomněl všechny co už jsem dlouho neviděla :)






Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za komentář :)